Friday, August 16, 2013

13 Ros Merah - Bab 25


Bab 25
"KAK D!!!!!!!!!!!!"Suara nyaring Ekin bergema dari pintu pejabat yang rengang. Tu aper kes pulak buat suara rockestra seru nama gua. Damia yang duduk diluar angkat kepala dan toleh sekilas ke arah pintu stor yang terbuka sedikit sebelum kembali menyambung kerja mengira stok yang sedang dibuat. Dia buat-buat tak dengar bila namanya nyaring diseru dari arah dalam. Kenal sangat dengan tuan punya suara macam mercun tengah terbakar tu. Damia tak kuasa nak menyahut. Bukan dia tidak masak dengan perangai Ekin yang suka terjerit walhal kadangkala bukan ada bende gempak pun. Lainlah kalau Dinasour kaler oren belang merah tetiba muncul dari celah rak kat stor kat dalam tu ker. Haa, macam tu takper la jugak kan. Kira alasan yang bolehlah diterima akal laa kalau si suara mercun terbakar tu nak terjerit. Damia memang syak mesti mak si Ekin tengah tengok konsert Gun n Roses masa sakit nak beranakkan mangkuk tuh. Damia sengih sendiri sambil geleng kepala. Mata dijatuhkan pada kad diriba dan tangan kembali laju merekod stok lampin bayi yang tersusun di bahagian belakang bersebelahan pintu masuk ke stor. Tubuh yang menyangkung tadi dibawa bersila dan menyandar pulak didinding bersebelahan rak. Kad rekod stok ditangan terus dicatat. 
    Issh...maner kak D nih. Haram tak menyahut orang terpekik panggil dia. Ekin garu kepala. Kepala menjenguk lagi di luar pintu. Haram tak nampak bayang orang yang diseru dari tadi. Kerepek pisang betul aar kak D nih. Gagang kembali dilekat ke telinga. "Err...jap ek encik. Saya keluar panggil dia. Encik tunggu ye." Gagang telefon dihamparkan ke meja. Ekin bingkas bangun dari kerusi. Issh. Kaki laju melangkah keluar dari pejabat. Maner pulak kak D nih. Tadi masa dia masuk ke dalam nih memang Ekin nampak kak D kat area belakang nih jer. Takkan dah siap kira stok yang bertingkat-tingkat tu kut. Impossible! Pintu yang memisahkan pejabat dan pintu ke stor ditarik perlahan. Ekin jenguk kepala ke kiri dan kanan. Mata melilau cari Damia sebelum bebola mata jatuh ke tubuh yang sedang sardin bersila di belakang pintu sambil bersandar ke dinding sambil menulis sesuatu. Bibir diketap. Kak D nih memanglah tau. Tengok tu....boleh dia buat dek jer. Orang terjerit sampai keluar anak tekak panggil dia haram tak dilayan. Kak D nih memang buat darah naik tangga tol aar. Geramnyer. Ada jer yang kena sumpah jadi lampin bayi ni karang. Ekin lolos tubuh keluar dari kawasan pintu stor. Kaki dibawa melangkah menuju ke arah Damia. Tubuh turut menyangkung.
  "Kak D!!!!!!!!"
   "Apanyer. Tak habis-habis lagi ke sawan jerit lu tu, Ekin oooi." Damia bersuara tanpa angkat muka. Tangan masih terus mengira dan mencatat. Ekin ketap bibir terus. Sawan???...ciss!! Tangan diacah mahu meluku kepala Damia yang menunduk. Eei, sakitnya jiwa dengan minah brutal anak tokei pisang nih. "Kak D nih memang teruk laa."
   Damia angkat mata. Bertembung empat bijik mata. Ekin sengaja jegilkan bijik mata. "Apahal nih.." 
   Ekin lepas dengusan. "Tak dengar ker orang terjerit panggil kak D. Sampai nak keluar anak tekak tau tak."
  "Takder saper pun yang suruh lu jerit sampai keluar anak tekak lu tu."
   "Kak D nih...eei. Orang serius aar." Ekin ketap gigi. 
   Damia angkat muka. Tengok muka Ekin yang sedikit merah Damia jadi seronok. Bibir lantun sengih lebar. Nak marah gua?...kirim salam ek. Harap leh ketap gigi jer la. Mata hala ke muka Ekin yang menyangkung didepan. "Tak nampak ker orang tengah sibuk nih? Minggu depan stoktake...tau kan?."
  "Tau."
   "Dah tu...keje lu tu dah siap belum? Semua stok lu dah siap rekod?" Damia angkat kening. Ekin tayang sengih sambil garu kepala."Err..lom habis aar,kak D."
 Damia tala mata yang sengaja dibulatkan ke arah Ekin sebelum kembali menyambung kerja merekod pada kad stok di tangan. Dikerling sekilas semula ke arah Ekin. "Kak D tak kira ek. Keje kena siap hari ni jugak yer. Kalau saper-saper yang tak siap.."Damia tayang sengih. " tidur la kat APAC malam ni ye cik."
Mata Ekin terbuntang. "Tidur kat sini? Biar betul kak D?" Damia angguk selamba. Ekin muncungkan bibir."Kejamnya Kak D. Penderaan minda betul."Mata dipejamkan. Mulut terus memuncung.  
    Damia tergelak. " Tu sikit jer baru. Dengan kak D lu jangan nak main-main." Ekin cebik."Diktator kecil kak D nih. " Damia ketawa. "Eh, yang lu apa halnyer terjerit tadi."
    "Telefon aar.."
    "Telefon?" Damia hala kerling mata. Tidak faham apa yang dimaksudkan Ekin.
    "Ada orang telefon nak cakap dengan kak D lerr." Ekin jawab senafas.
    Dahi Damia kerut." Nak cakap dengan gua?" Jari telunjuk hala ke hidung. Ekin angguk " Ha'a." Tangan kanan Damia cecah pelipis. Jari menggaru.Telefon? Saper pulak mangkuk kristal yang telefon gua kat opis ni. Tak pernah pernah. Takkan abah kut. Issh. Kepala menggeleng. Mak ker? Tak mungkin. Jeneral tu mesti call handset gua jer kalau ada apa-apa hal tergempar. Err, saper ek. Hmmm..musykil nih.
   "Saper yang telefon?"
    Ekin angkat bahu." Ntah. Taknak sebut nama pulak. Secret giler tol. Dia cuma cakap tadi nak cakap dengan cik Damia Humaira binti Sulaiman." Damia angkat kening sambil hala mata ke arah Ekin yang laju angguk kepala mengiyakan apa yang diberitahu. Mak aai siap nama penuh gua tu dia sebut. Saper pulak mangkuk yang cari gua tu.
  " Tapi kan kak D...hehehe" Ekin tayang sengih lebar. Damia kerut dahi. Ni aper kes pulak yang tersengih macam tertelan kerang.
   Ekin tepuk perlahan pergelangan tangan Damia."yang telefon tu lelaki tau, kak D. Suara dia..." Ekin geleng kepala sambil pejam mata. "peerghhh...macho giler."
  "Ada ker suara macho? Pepatah maner tu?"
  Issh. Ada jer soal dia. Ekin gigit bibir lagi. Tangan Damia digoncang."Dah dah. Jangan banyak soal ek. Sekarang kak D gi masuk jawab call tu. Mana tau hal penting ker. Ntah ntah mamat suara macho tu dari Jabatan Pertanian. Haaa...dia nak interbiu kak D sebagai pewaris empayar kerepek pisang abah kak D ker kan."Ekin tayang sengih kerang. Selamba.
"Banyak lu punyer interbiu. Empayar kerepek pisang laa. Karang lu tu gua sumpah jadi kerepek pisang baru tau."
 "Ala orang gurau jer aar. Relax aar, beb. " Ekin tayang sengih lagi sambil goncang tangan Damia. "Cepatlah kak D..Orang kat telefon tu tunggu akak haa. Ekin dah cakap tadi nak kuar kejap jer panggil akak. Ni dah berzaman menyangkung kat sini. Masak nasi pun dah boleh nak kering dah." 
  Issh. Si Ekin ni tak menyempat-nyempat gua nak berCSI kejap. Potong betul aar! Tubuh perlahan ditegakkan. Langkah kaki diayun ke belakang. Ekin yang ikut berdiri tersengih dibelakang dipandang. Ekin hala dua tapak tangan yang diayun ke depan. "Cepat Kak D...Cepat. Kesian mamat macho tu lama tunggu." Damia lepas dengusan. Ada jer yang nak kena jadi roti jala dengan gua pepagi ni karang. "Apa kes yang tak boleh nak tunggu. Saper yang telefon? Obama?"
Ekin tayang sengih lagi." Bukan Obama. Adik tiri Obama yang telefon."
Damia hala tangan mengacah nak meluku kepala Ekin. Pantas dielak. Ekin ketawa kuat.

"ASSALAMUALAIKUM..."Damia tarik kerusi. Tubuh dihempaskan ke lantai kerusi baldu merah darah. 

    Iqram ukir senyum. Kening diangkat menghala mata ke arah kerusi setentang. Firdaus didepan geleng kepala."Waalaikumsalam." 
   Alunan lembut yang menyapa telinga buat Damia mahu tergelak. Pantas tangan menekup mulut. Ni suara macho? Macho kemende macam nih. Putus spring betul la lu Ekin. Eh jap jap..suara tadi tu macam...macam gua kenal jer. Tapi macam suara saper ek. Alamak hai apsal la gua tak boleh ingat nih. Issh...database gua time time nih la server dia breakdown.
"Cik Damia Humaira?" Iqram sebut dalam senyum yang melebar. Firdaus sengih.
 Wah wah..main sedap jer sebut nama gua ek. "Ni bro...gua nak tanya lu nih . Nama lu saper? Mana lu tau nama gua? Apahal cari gua?" 
  Iqram pecah ketawa. Lu gua. Hmmm...telan jer la Iq. Dah suka kan.
  Telinga Damia dapat menangkap desir ketawa kecil dari celahan gagang. Gelakkan gua ek. Takper. Lu ingat lu boleh main-mainkan gua? Silap banyak la lu. Kepala diangguk. 
 "Dah dapat 13 Ros Merah pagi ni?" Iqram elus pangkal hidung dengan hujung jari. Cuba ditebak rasa si pipi merah ditalian sana yang tiba-tiba diam. Bibir terus ukir senyum kala mata singgah ke wajah Firdaus yang mengangkat kening. Sah kepala cik pipi merah pujaannya itu sedang memproses data. Mencari jawapan disebalik pertanyaan Iqram.
  Kening Damia automatik angkat bila dengar ayat yang baru disebut orang di talian sana. Bibir terjeda seketika. Database kat kepala laju menghantar isyarat. Mata dikelip-kelip beberapa kali. Pagi nih bendalah merah 13 ketul yang biasa gua terima tu dihantar ke rumah. Siap dengan seketul red velvet yang gedabak. Macam tau tau jer gua hantu red velvet. Macammaner la mangkuk IFF tu boleh tau semua benda tu ek. Dia ni ada pasang radar pengesan aper. IFF? Oittt!!!Damia telan liur. Berkali-kali. Eh..minda kembali fokus. Mata hala ke gagang yang diangkat sedikit. Tidak berkelip direnung gagang yang kaku. Takkan mangkuk tuh kut...macammana pulak dia tau yang gua nak..
  "Lu IFF?"Damia lontar suara. Segala yang bergelut dalam kepala tentang  makhluk bernama IFF masih terus berlegar. Damia garu kepala. Macam tau tau pulak gua ada cakap pasal nih. Issh. Musykil betul gua dengan mangkuk nih. 
   Lu, IFF? Iqram ketawa. At  last we meet, D. Tapi on air dulu la ye. Nanti-nanti baru face to face,hmmm. Iqram geleng kepala. Tak dapat dibayangkan nanti bila semuanya ini nanti terbongkar. Jangan dia kena campak dalam periuk jadi pisang rebus sudahlah. Firdaus angkat kepala. Isyarat bertanya. Iqram hala tapak tangan. 
   Gelak ketawa yang perlahan berderai di talian sana. Damia ketap bibir. Gelak lagi. Nanti. Tunggulah. Kalau gua dapat memang sah lu jadi pisang rebus! 
 “Weh, lu ni saper haa? Apsal lu hari-hari kacau gua dengan bendaalah merah 13 ketul tu haa? Dah takder keje lain ker?”
 Hmmm. Garang betul la awak nih, D. Tapi...garang garang awak pun saya tetap suka awak, D. Nak buat macammana kan. Awak dah bawak lari hati saya dan simpan disebelah hati awak. Dan hati saya selesa sangat duduk sebelah hati awak. Hati saya dah tak mahu ke mana-mana lagi. Hati saya nak duduk sebelah hati awak sampai mati. 
  Iqram hembus nafas. Tenang.“Well..someone.”
  Nafas Damia turun naik. Mata menadah ke langit. “Someone tu saper? Manusia? Gorilla? Ker.. hantu? Eh...lu jangan nak main-main dengan gua ek."
  Gorilla? Pecah ketawa Iqram. Kuat. Firdaus terkebil-kebil. Bibir dah keluar bunyi beri isyarat. Tak sabar nak tahu apahal Iqram yang dari tadi asyik ketawa jer. Apa kes nih bro. Share laa. Takkan ketawa sensorang kut. Issh. Dah la tadi ketuanya ini seret dia masuk dalam bilik beritahu nak call si pipi merah tu sebab katanya si pipi merah ada sebut nak tahu IFF ni wujud ke idak. Taknak tanya ker segala kiriman dia diterima ke tidak. Firdaus dah boleh agak mesti si pipi merah nak tahu saper si pengirim misteri yang hantar 13 Ros Merah dan segala macam hadiah iringan pada dia. Normal la tu. Perempuan kan. Darjah syak wasangka dia mesti sah sah skala Ritcher punyer. 
  Gelak ketawa bergema lagi. Damia tahan geram. Diri rasa macam nak masuk jer dalam gagang telefon dan dan ni jugak. Mendidih jer telinga bila dengan deari ketawa di talian sana. Mau gua cekik-cekik batang leher mangkuk IFF nih karang.
  “Hmmm..your stalker maybe..”
    Banyak lu punyer stalker. Ingat gua nih artis ker haa lu nak stalk stalk gua. Pergi aar stalk Rihanna ker, Maggie Q ker. Ada gak pekdahnyer. Yang lu stalk anak pak leman tokei pisang nih buat aper. Cokodok pisang betul aar lu nih!
  “Eh...takder keje lain ker lu ni haa. Baik lu cakap, lu nih saper haa…tidak gua hempas telefon ni karang. Lu jangan nak main-main dengan gua laa! Gua tengah banyak keje ni tau tak!”
  “Ni kan keje jugak. Jangan hempas-hempas. Telefon tu kan harta pejabat. Amanah tu,hmmm.”
  Ekeleh. Nak perli perli gua pulak. Nak kena mangkuk nih dengan gua. Tubuh ditegakkan. Tangan kiri Damia mencekak pinggang. “Eh eh, jangan nak nasihat-nasihat gua ek...baik lu cakap saper lu ni…tidak..." Damia hela nafas dalam dalam. "tidak... gua hempas jugak telefon ni karang. Lu cakap sekarang!”
“Awak tak suka 13 Ros Merah tu,hmmm?”
  Iqram hala ke arah jambangan ros merah yang diletakkan setiausahanya di atas meja kaca di kiri sofa.
  “Lagi mau tanya. Yang hari-hari lu mabuk hantar 13 bendaalah merah tu kat gua apa kes. Weng ker? Lu ingat gua nih minah ros merah ke?”
   "Weng?" Iqram kerut dahi. "Apa tu?"
    "Giler laa."
     Iqram lepas ketawa. D...D. Takper saya weng pada awak jer. Ok kan?
    Gelak terdengar lagi di cuping. Kali ini sedikit nyaring. Damia ketap bibir. Tangan kanan digenggam kuat.
  Iqram lepas nafas tenang.“Awak tak tau apa makna 13 tu,hmmm.”
“Ekeleh, lu ingat gua takder keje lain yang lebih berfaedah ker? Mengong betul laa lu ni.”
   Iqram ketawa lagi. Aduhai, banyak sungguh dia kena tempias amarah si pipi merah hari ni. Tapi jauh di sudut hati Iqram sedikitpun tidak terasa hati malah dia rasa bahagia. Dia belajar untuk lebih kenal sisi seorang Damia Humaira yang sangat spontan, telus dan selamba sahaja kalau bercakap. Awak ni buat saya rasa terhibur la, D. Rasa hidup ni penuh warna-warni sejak kenal awak. 
   Gelak kuat yang terdesir di telinga buat Damia makin geram. "Eh, jangan nak gelak gelak ek. Lu ni kenapa haa kacau gua hari-hari dengan bendaalah merah tu.”
  “I’m your secret admirer, Damia Humaira..”
  "Eh, lu ni jangan nak mengarut. Gua kalau tau lu sapa memang gua hentak lu!"
  “I’m your secret admirer dear Damia si pipi merah.”
 “Lu tau lu ni memang weng...weng giler!”
  "Janganlah marah-marah. Nanti tambah merah pipi awak yang memang sedia merah tu,hmmm."
   Damia ketap gigi. Mata dikelip-kelipkan menahan rasa yang membuak didalam dada. Tengah marah masa berdiri, duduk. Suara dari hati spontan bawak tubuh kurusnya terhenyak di kerusi. "Dah aar malas gua nak layan mangkuk macam lu ni. Tambah dosa kering gua jer. Assalamualaikum." Damia lepas gagang telefon. Nafas terus turun naik. Kepala disandarkan ke kerusi. Mata terpejam. IFF...IFF..lu memang... Gigi diketap. Aaarghh. Tubuh ditegakkan semula. Cendol rasanyer bagus untuk gua saat-saat nih kan. Maner nak dapat ek. Hmmm. Nanti gua tanya GPRS gua. Tangan laju menyeluk poket sambil kaki laju melangkah keluar dari pejabat.
    Waalaikumsalam. Iqram jawab salam juga walau dia tahu si pipi merah memang sudah tiada ditalian sana. Perlahan ditarik gagang dari telinga. 
   "So.." Firdaus buka mulut. Tak sabar dah menunggu dari tadi.
   "So apa. Kena marah laa."
   "Marah? Aku tengok elok jer kau gelak sakan tadi."
    Iqram gelak. "Macammana tak gelak Fir, dalam marah-marah dia siap panggil aku Gorilla lagi. Kata aku gila."
     Firdaus gelak kuat. "Kau...Gorilla? Gila?"
    "Hmmm.." Iqram senyum. Mata turut sama tersenyum. Bergabung dengan senyum lebar Firdaus.
    "So...macammana? Bila kau nak pecah rahsia dan berdiri depan dia dan cakap..ok cik Damia Humaira...saya la IFF yang selama nih hantar 13 Ros Merah hari-hari kat awak. Tolong jangan marah. Tolong jangan kata saya gila. Tolong jangan panggil saya Gorilla. Panggil sayang takper. "Firdaus angkat kening sambil gelak-gelak.
     Iqram ketawa kuat sambil geleng kepala. "Sah sah aku kena rebus dengan dia masa tu jugak. Nak mampus ker." Ketawa kedua-duanya bergema.
     
"IFF CALL AWAK?" Mata hala ke wajah didepan yang tunduk asyik menyudu cendol. Tadi waktu dia sedang sakan bergelak dengan Firdaus tiba-tiba sahaja iPhonenyer berbunyi dengan nada yang buat dia laju terdiam. Nama yang tertera di skrin buat nafas rasa nak putus. Takkan dia dah tau kut. Mahu dia kena gantung hari ni jugak. Firdaus yang sakan ketawa langsung terkejut tengok Iqram yang hala jari telunjuk ke mulut. Takut-takut jugak dia menjawab. Yelah maner tau kalau dia kena maki dan seranah. Mahu tertanggal cuping telinga nanti. Namun bila suara disana membuka mulut saat dia perlahan hulur salam, Iqram memang dah senyum lebar. "Awak, tau tak maner port cendol paling gempak kat town. Saya lapar cendol aar. Boleh tak awak kalau kita gi belasah cendol dua tiga mangkuk? Saya panas tengah panas nih awak." Dan memang dia laju menderu meninggalkan pejabat membiarkan Firdaus melaungkan namanyer beberapa kali. Sorry bro. Nanti aku update kau.
 "Ha'a. Mangkuk betul dia tuh. Ciss. Kalau saya dapat dia awak, sah dia jadi pisang rebus. Rebus sampai lembik. Pastu saya tenyeh dia dengan kelapa. Tenyeh sampai lumat. Macam nih." Iqram tengok Damia menekan-nekan sudu ke mangkuk cendol. Lepas geram la tu. Iqram tahan gelak. Dalam hati dan pecah berderai ketawa. Sorry my dear. Belum masanya lagi untuk saya berterus-terang. 
  "Awak cakap apa kat dia."
  "Macam-macam. " Damia jawab senafas. Iqram simpul senyum. Hmmm. Termasuk Gorilla kan. D...D. Iqram ketawa dalam hati. Damia lepas dengusan perlahan. "Eei...geram aar saya dengan dia. Boleh jer buat lagak suara sardin bila saya tanyer saper dia. Ader Ekin kata suara dia macho. Putus spring gegendang betul minah sekor tu." Iqram senyum. Teringat gelagat Ekin yang kelam-kabut di telefon tadi.
  "Awak.." Damia tegak kepala. Tangan capai tisu didepan.
  "Hmmm." Iqram hala senyum pada si pipi merah yang sedang mengelap bibir dengan tisu.
  "Katakan laa awak..." Damia hempas nafas perlahan.
  "Katakan apa..." Iqram laju memotong.
  "Katakan laa awak ditempat saya. Awak nak buat macammaner ek supaya mangkuk IFF tu boleh bukak mulut cakap saper dia."
  Iqram senyum lagi. Hmmm. Smart girl.
  "Awak tak tanya dia tadi."
  "Dah. Tapi mangkuk tu taknak cakap. Kata dia someone laa. Secret admirer laa. Stalker la. Mengong aper. Gu..err..saya bukan selebriti nak distalkerkan. Gi jer la jadi stalker Halle Berry ker. Kate Middleton ker. Barulah gempak jadi stalker kan. "
  "I see." Hati Iqram melebar senyum.
  "D..."
  "Yup.."
  "Kalaulah kan..."
  "Kalaulah aper..."
  "Kalau si...err...mangkuk IFF tu beritahu awak saper dia awak nak buat aper kat dia nanti? Nak buat dia jadi pisang rebus,hmmm. Awak kan pernah cakap dia tu halimunan. Mesti dia tahu awak nak buat macam ni kat dia. Cari nahas la dia kalau mengaku nanti. Dia mungkin betul-betul ikhlas suka kat awak. Kalau tak, takkan dia sanggup buat semua tu. 13 Ros Merah tu lambang perasaan dia pada awak. Saper tau kan,hmmm? " Iqram terus ukir senyum sambil angkat kening.
  Damia muncung bibir. Jari telunjuk diketuk ke bibir. Kepala mengangguk dengan mata menghala ke arah si mata cokolat seksi.
  "Ok. Saya kurangkan sikit darjah kekejaman saya tuh." Kurangkan darjah kekejaman? Iqram ketawa dalam hati lagi. Macam-macam betul awak ni kan, D. Ada je idea spontan awak yang boleh buat saya tidur sambil tersenyum malama nih. "Saya akan mintak mangkuk tu buat sesuatu kalau sungguh dia sukakan saya. Yelah macam yang awak cakap tadi tu kan. Dia tu mungkin sungguh ikhlas sukakan saya. Tidak...takder la dia mengirim benda merah 13 ketul tu kat saya hari-hari. Kalau dia lulus buat aper yang saya suruh ni, hmmm..." Damia tayang sengih lebar." Saya akan pertimbangan diri dia untuk jadi calon imam saya."
  Iqram telan liur. Calon imam? Kena jadi imam ke dulu? 
  "Awak nak errr...mangkuk IFF tu buat aper, D?"
  Damia tayang senyum sambil kenyit mata.
 Iqram telan liur lagi. Dada tiba-tiba dipacu debar yang tidak terhingga. Buat aper, D?

7 comments:

The Lady Chosen said...

Apalah yang si D nak suruh si IFF tu buatkan huhuhuhuhu suspen XD

Anonymous said...

Ekekekekke.... Nakk suro masuk kebun pisang???
Sah...kna baca surah2 sume dlu... Smbhyg bg betul2 dlu.. Kalo tau doa makan je sah lu kna reject Iq!!! Ha3
Yeayyy.. Tyme iq plak cuak..

Tq kucc... We want more..moreeee...moreeeeeeeeee!!

~ma

norihan mohd yusof said...

so...persiap kn lh diri mu dari segi mental n fizikal,ilmu dunia n akhirat...wahai iq...hehe..doa bebanyak semuga lulus cemerlang dlm ujian manakluki ati D lahir batin..nk jadik imam nih bkn keje mudah...hehe...best sesangat dek writer...

-sj- said...

Setuju
..calon imam nie susah weh..

Iq tu nak baca doa makan pun blajar dari upin ipin...nie nak jd imam..ish ish ish ..memang jd pisang rebuslah...lps tu kena lenyek ...

nazira azwa said...

Haish apelah idea D 2 ye...saspen n..msti Iq cuak gila...huhuhu...

Eijan said...

Laling....mmg terasa rindu kat mereka berdua....mata coklat & si pipi merah.....nampaknya si mata coklat ni kena pi berguru dgn tokeh pisang utk jadi imam si pipi merah kot....tunjukkan bukti kat D yg dia juga blh jadi imam yg baik....hehehe....

IVORYGINGER said...

Hahaha... Padan muka dgn Iq. Main2x la dgn Damia lg. Kan dah cuak, tak tau la ujian yg Damia nk kasi. Silap2x kena msk kebun pisang berguru dgn pak leman khatam surah2x & kitab2x. hehehe... ;D